Livres en anglais

1 livre et 1 critique, dernière mise à jour le 17 juillet 2017 , note moyenne : 4

  1. Programming Interactivity - A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks
couverture du livre Programming Interactivity

Note 4 drapeau
Détails du livre
Sommaire
Critiques (1)
0 commentaire
 
 

Programming Interactivity

A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks

de
Public visé : Débutant

Résumé de l'éditeur

Ready to create rich interactive experiences with your artwork, designs, or prototypes? This is the ideal place to start. With this hands-on guide, you'll explore several themes in interactive art and design—including 3D graphics, sound, physical interaction, computer vision, and geolocation—and learn the basic programming and electronics concepts you need to implement them. No previous experience is necessary.

You'll get a complete introduction to three free tools created specifically for artists and designers: the Processing programming language, the Arduino microcontroller, and the openFrameworks toolkit. You'll also find working code samples you can use right away, along with the background and technical information you need to design, program, and build your own projects.
  • Learn cutting-edge techniques for interaction design from leading artists and designers
  • Let users provide input through buttons, dials, and other physical controls
  • Produce graphics and animation, including 3D images with OpenGL
  • Use sounds to interact with users by providing feedback, input, or an element they can control
  • Work with motors, servos, and appliances to provide physical feedback
  • Turn a user's gestures and movements into meaningful input, using Open CV

Édition : O'Reilly Media - 736 pages , 2eédition, 1er janvier 2012

ISBN10 : 144931144X - ISBN13 : 9781449311445

Commandez sur www.amazon.fr :

40.47 € TTC (prix éditeur 39.39 € TTC) livraison gratuite !
  • Chapter 1 Introducing Interaction Design
  • Chapter 2 Programming Basics
  • Chapter 3 Processing
  • Chapter 4 Arduino
  • Chapter 5 Programming Revisited
  • Chapter 6 openFrameworks
  • Chapter 7 Physical Input
  • Chapter 8 Programming Graphics
  • Chapter 9 Bitmaps and Pixels
  • Chapter 10 Sound and Audio
  • Chapter 11 Arduino and Feedback
  • Chapter 12 Protocols and Communication
  • Chapter 13 Graphics and OpenGL
  • Chapter 14 Motion and Gestures
  • Chapter 15 Movement and Location
  • Chapter 16 Spaces and Environments
  • Chapter 17 Further Resources
Critique du livre par la rédaction yan verdavaine le 21 juin 2012
Au travers de son livre Programming Interactivity, Joshua Noble propose un guide pour comprendre et développer différentes interactions avec une machine, que ce soit visuel ou physique. Le public visé est tous niveaux. Pour cela, le guide se repose sur trois frameworks :
  • Processing : basé sur java, ce framework est orienté non-développeur et permet de créer simplement une application affichant du contenu 2D avec des interactions clavier/souris ;
  • Arduino : carte physique servant d'interface avec des entrées/sorties physiques. Arduino propose un langage de programmation basé sur le C et le C++ ;
  • OpenFramework : framework C++ très complet proposant de la 2D, 3D, réseau, base de données...

Processing et OpenFramework permettent de développer des applications PC et Arduino la carte physique. Un chapitre sur la communication processing<->Arduino et OpenFramework <-> Arduino est bien sûr présent.
Les points forts de ce livre sont :
  • des cours de C et C++ pour aider les débutants ;
  • l'exposition de deux frameworks. Processing pour les non-développeurs et OpenFramework pour les confirmés ;
  • explication de différentes entrées/sorties physiques et leurs câblages avec une carte Arduino.

Les points négatifs sont :
  • les débutants risquent d'être vite perdus. Les cours de C et C++ sont minimes. Avoir des bases plus poussées est conseillé ;
  • on sent qu'il faut être bidouilleur pour bien exploiter le livre ;
  • le câble des entrées/sorties physiques avec une carte Arduino risque d'en perdre plus d'un. Il est préférable d'avoir des bases d'électronique.

J'ai trouvé ce livre intéressant, mais je trouve que le public est mal visée.
J'aurais préféré un livre qui présente seulement Processing ou OpenFramework et plus d'explication sur la carte arduino et ses possibilités. Il peut toutefois être une bonne référence pour ceux qui aimerait se lancer dans l'aventure.




 Poster une réponse Signaler un problème

Avatar de zoom61 zoom61 - Rédacteur https://www.developpez.com
le 05/06/2014 à 12:03
Programming Interactivity
A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks
Ready to create rich interactive experiences with your artwork, designs, or prototypes? This is the ideal place to start. With this hands-on guide, you'll explore several themes in interactive art and design—including 3D graphics, sound, physical interaction, computer vision, and geolocation—and learn the basic programming and electronics concepts you need to implement them. No previous experience is necessary.

You'll get a complete introduction to three free tools created specifically for artists and designers: the Processing programming language, the Arduino microcontroller, and the openFrameworks toolkit. You'll also find working code samples you can use right away, along with the background and technical information you need to design, program, and build your own projects.
  • Learn cutting-edge techniques for interaction design from leading artists and designers
  • Let users provide input through buttons, dials, and other physical controls
  • Produce graphics and animation, including 3D images with OpenGL
  • Use sounds to interact with users by providing feedback, input, or an element they can control
  • Work with motors, servos, and appliances to provide physical feedback
  • Turn a user's gestures and movements into meaningful input, using Open CV


[Lire la suite]




 
Responsable bénévole de la rubrique Hardware : chrtophe -

Partenaire : Hébergement Web